ICV reclama a la Comissió que accepti la "Iniciativa Ciutadana Europea" sobre TTIP i CETA

L'eurodiputat d'ICV, Ernest Urtasun, ha enviat una bateria de preguntes a la Comissió demanant que es replantegi els motius que l'han portat a bloquejar la petició de realitzar la Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) "STOP-TTIP" proposada per més de 230 organitzacions de 21 estats membres, entre les que està ICV. Urtasun ha recordat que la figura de la ICE introduïda en el Tractat de Funcionament de la UE té com a objectiu avançar cap a una Europa més participativa i transparent; i ha afegit que "aquest esperit xoca frontalment amb la decisió la Comissió de bloquejar la petició de Iniciativa Ciutadana Europea realitzat per STOP-TTIP". Així, l'eurodiputat d'ICV, no comparteix els motius amb els que la Comissió ha justificat aquest bloqueig, afirmant que els tractats TTIP i CETA no són actes legals i que les ICE no poden tenir com a objectiu rebutjar la ratificació d'una proposta i ha afirmat que "són un contrasentit, era l'únic moment en que es podia donar veu a la ciutadania, després de que els lobbies empresarials hagin tingut un paper protagonista a tot el procés negociador" i ha afegit que "d'aquesta manera la població europea ha quedat exclosa de la participació i del dret a oposar-se a qualsevol tractat internacional". És per això que ICV ha plantejat a la Comissió que "busqui algun mecanisme en què els ciutadans puguin traslladar les seves preocupacions i /o recomanacions sobre les negociacions dels tractats TTIP i CETA." En qualsevol cas, Urtasun ha encoratjat als moviments socials que havien impulsat la que ja s'anomena com la "ICE prohibida" a continuar treballant contra el tractat i ha recordat el compromís d'ICV per tombar aquest acord comercial. Cal recordar que el Tractat Transatlàntic de Comerç i Inversions (TTIP per les sigles en Anglès) i el CETA (tractat comercial i d'inversió entre la Unió Europea i Canadà) és un tractat que s'està negociant de forma secreta i d'esquenes a les ciutadanies i als òrgans de control i legitimació democràtica dels diferents països. Aquest Tractat va encaminat a desregularitzar i harmonitzar a la baixa sectors econòmics i productius amb la conseqüent degradació d'estàndards en àrees tant sensibles per a la ciutadania com són la protecció ambiental, la seguretat alimentària, la salut pública i els drets laborals i dels consumidors.

L’eurodiputat d’ICV, Ernest Urtasun, ha enviat una bateria de preguntes a la Comissió demanant que es replantegi els motius que l’han portat a bloquejar la petició de realitzar la Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) “STOP-TTIP” proposada per més de 230 organitzacions de 21 estats membres, entre les que està ICV. Urtasun ha recordat que la figura de la ICE introduïda en el Tractat de Funcionament de la UE té com a objectiu avançar cap a una Europa més participativa i transparent; i ha afegit que “aquest esperit xoca frontalment amb la decisió la Comissió de bloquejar la petició de Iniciativa Ciutadana Europea realitzat per STOP-TTIP”.

Així, l’eurodiputat d’ICV, no comparteix els motius amb els que la Comissió ha justificat aquest bloqueig, afirmant que els tractats TTIP i CETA no són actes legals i que les ICE no poden tenir com a objectiu rebutjar la ratificació d’una proposta i ha afirmat que “són un contrasentit, era l’únic moment en que es podia donar veu a la ciutadania, després de que els lobbies empresarials hagin tingut un paper protagonista a tot el procés negociador” i ha afegit que “d’aquesta manera la població europea ha quedat exclosa de la participació i del dret a oposar-se a qualsevol tractat internacional”.

És per això que ICV ha plantejat a la Comissió que “busqui algun mecanisme en què els ciutadans puguin traslladar les seves preocupacions i /o recomanacions sobre les negociacions dels tractats TTIP i CETA.” En qualsevol cas, Urtasun ha encoratjat als moviments socials que havien impulsat la que ja s’anomena com la “ICE prohibida” a continuar treballant contra el tractat i ha recordat el compromís d’ICV per tombar aquest acord comercial.

Cal recordar que el Tractat Transatlàntic de Comerç i Inversions (TTIP per les sigles en Anglès) i el CETA (tractat comercial i d’inversió entre la Unió Europea i Canadà) és un tractat que s’està negociant de forma secreta i d’esquenes a les ciutadanies i als òrgans de control i legitimació democràtica dels diferents països. Aquest Tractat va encaminat a desregularitzar i harmonitzar a la baixa sectors econòmics i productius amb la conseqüent degradació d’estàndards en àrees tant sensibles per a la ciutadania com són la protecció ambiental, la seguretat alimentària, la salut pública i els drets laborals i dels consumidors.