ICV presenta una web amb uns "tests d’estrés social" als bancs, alternatius als del BCE

La web de pecatsbancaris.eu La web de pecatsbancaris.eu L'eurodiputat ha afirmat que és necessari un estudi alternatiu perquè "un informe com el del BCE que no tingui en compte els impactes socials de l'activitat bancària no serveix per explicar la realitat". Alhora, ha criticat l'actitud de Rajoy i del secor financer, "la seva eufòria és una obscenitat desprès de tots els diners que ens ha costat rescatar els bancs i enmig de tots els escàndols que estan protagonitzant". Ernest Urtasun ha presentat avui la pàgina web http://pecatsbancaris.eu elaborada pel grup dels Verds al Parlament Europeu per analitzar la situació del sector bancari europeu en el seu conjunt, actualitzant la informació que s'ha publicat en dos anys consecutius. "El concepte pecats bancaris i l'estètica de la web estaven pensats per amenitzar unes xifres molt tècniques, però en el cas dels bancs espanyols la realitat ho supera", ha explicat l'eurodiputat. Urtasun ha afirmat que per tenir una visió general de la qualitat dels bancs "necessitem saber també que hi ha gent a la qui els bancs els hi han tret la casa, que la família Botín té el seu patrimoni a paradisos fiscals, que hi ha gent que encara no ha cobrat els diners que els hi van estafar amb les preferents i que hi ha entitats que van manipular l'índex euríbor". I ha afegit que el principal objectiu d'aquest informe és "anar més enllà dels balanços del banc i explicar el total d'ajuts públics directes i indirectes de les que s'ha beneficiat el sector." Respecte la taula resum on s'explica la qualitat de cada entitat, Urtasun ha insistit en que la voluntat de la web és que cada ciutadà pugui utilitzar-la i veure quins són "els pecats dels seus bancs en un llenguatge clar i accessible per pal·liar la falta de pedagogia sobre les qüestions financeres, un tema sovint confiscat pels experts".

La web de pecatsbancaris.eu

L’eurodiputat ha afirmat que és necessari un estudi alternatiu perquè “un informe com el del BCE que no tingui en compte els impactes socials de l’activitat bancària no serveix per explicar la realitat”. Alhora, ha criticat l’actitud de Rajoy i del secor financer, “la seva eufòria és una obscenitat desprès de tots els diners que ens ha costat rescatar els bancs i enmig de tots els escàndols que estan protagonitzant”.

Ernest Urtasun ha presentat avui la pàgina web http://pecatsbancaris.eu elaborada pel grup dels Verds al Parlament Europeu per analitzar la situació del sector bancari europeu en el seu conjunt, actualitzant la informació que s’ha publicat en dos anys consecutius. “El concepte pecats bancaris i l’estètica de la web estaven pensats per amenitzar unes xifres molt tècniques, però en el cas dels bancs espanyols la realitat ho supera”, ha explicat l’eurodiputat.

Urtasun ha afirmat que per tenir una visió general de la qualitat dels bancs “necessitem saber també que hi ha gent a la qui els bancs els hi han tret la casa, que la família Botín té el seu patrimoni a paradisos fiscals, que hi ha gent que encara no ha cobrat els diners que els hi van estafar amb les preferents i que hi ha entitats que van manipular l’índex euríbor”. I ha afegit que el principal objectiu d’aquest informe és “anar més enllà dels balanços del banc i explicar el total d’ajuts públics directes i indirectes de les que s’ha beneficiat el sector.”

Respecte la taula resum on s’explica la qualitat de cada entitat, Urtasun ha insistit en que la voluntat de la web és que cada ciutadà pugui utilitzar-la i veure quins són “els pecats dels seus bancs en un llenguatge clar i accessible per pal·liar la falta de pedagogia sobre les qüestions financeres, un tema sovint confiscat pels experts”.