ICV i la resta de formacions de l’Esquerra Plural proposen a l’associació Unadikum al Premi Ciutadà Europeu 2014

Ernest Urtasun durant una intervenció al Parlament Europeu Totes els i les eurodiputades de la Delegació de l'Esquerra Plural al Parlament Europeu (IU, AGE i ICV) han decidit avui donar suport conjuntament a la candidatura de l'associació "Pau, Igualtat i Solidaritat Internacional" UNADIKUM", que ha dut a terme diverses campanyes de suport al poble palestí, per al Premi Ciutadà Europeu que lliura l'eurocambra anualment. L'eurodiputat d'ICV, Ernest Urtasun ha defensat la candidatura perquè "el Parlament ha de donar un senyal clar de condemna a la massacre comesa per Israel aquest estiu a Gaza i llançar un missatge clar de suport a aquells que defensen sobre el terreny dels drets humans com les Brigades de UNADIKUM".  "La tasca que porta a terme aquesta associació és un dels exemples més clars de la solidaritat internacional que hi ha a la Unió Europea, sent altaveu dels principis i valors que les mateixes institucions de la UE ignoren quan, davant les atrocitats sistemàtiques que Israel comet contra el poble palestí, miren cap a un altre costat ", ha assenyalat Ángela Vallina, eurodiputada d'Esquerra Unida i membre del Delegació per a les Relacions amb el Consell Legislatiu palestí de l'eurocambra. Vallina ha destacat la valentia dels membres de les Brigades Internacionals de UNADIKUM, molts dels quals han estat presents a Gaza durant l'últim atac israelià: "els membres d'aquesta associació posen en risc la seva vida demostrant a la població de Gaza que el silenci de la Unió Europea no representa el sentir dels pobles europeus". Amb aquesta candidatura, ha explicat Urtasun, la Delegació de l'Esquerra Plural busca que el Parlament Europeu premiï el treball constant i de denúncia que aquesta associació du a terme contra el bloqueig il·legal que Israel manté sobre la població i el territori de la Franja de Gaza. Per la seva banda, l'eurodiputada Lídia Senra, d'Alternativa Galega d'Esquerda, ha destacat la importància de les activitats que les Brigades d'UNADIKUM duen a terme juntament amb els comitès d'agricultors de Gaza (UAWC): "defensen a les i els camperols i pescadors fent d'escuts humans perquè puguin realitzar activitats tan bàsiques com la sembra i collita de la collita o la pesca a les poques aigües que queden fora del bloqueig criminal d'Israel ". Per conèixer més en detall el treball de l'Associació UNADIKUM a la pàgina web: http://www.asociacionunadikum.org/

Ernest Urtasun durant una intervenció al Parlament Europeu

Totes els i les eurodiputades de la Delegació de l’Esquerra Plural al Parlament Europeu (IU, AGE i ICV) han decidit avui donar suport conjuntament a la candidatura de l’associació “Pau, Igualtat i Solidaritat Internacional” UNADIKUM”, que ha dut a terme diverses campanyes de suport al poble palestí, per al Premi Ciutadà Europeu que lliura l’eurocambra anualment. L’eurodiputat d’ICV, Ernest Urtasun ha defensat la candidatura perquè “el Parlament ha de donar un senyal clar de condemna a la massacre comesa per Israel aquest estiu a Gaza i llançar un missatge clar de suport a aquells que defensen sobre el terreny dels drets humans com les Brigades de UNADIKUM”.

“La tasca que porta a terme aquesta associació és un dels exemples més clars de la solidaritat internacional que hi ha a la Unió Europea, sent altaveu dels principis i valors que les mateixes institucions de la UE ignoren quan, davant les atrocitats sistemàtiques que Israel comet contra el poble palestí, miren cap a un altre costat “, ha assenyalat Ángela Vallina, eurodiputada d’Esquerra Unida i membre del Delegació per a les Relacions amb el Consell Legislatiu palestí de l’eurocambra.

Vallina ha destacat la valentia dels membres de les Brigades Internacionals de UNADIKUM, molts dels quals han estat presents a Gaza durant l’últim atac israelià: “els membres d’aquesta associació posen en risc la seva vida demostrant a la població de Gaza que el silenci de la Unió Europea no representa el sentir dels pobles europeus”.

Amb aquesta candidatura, ha explicat Urtasun, la Delegació de l’Esquerra Plural busca que el Parlament Europeu premiï el treball constant i de denúncia que aquesta associació du a terme contra el bloqueig il·legal que Israel manté sobre la població i el territori de la Franja de Gaza.

Per la seva banda, l’eurodiputada Lídia Senra, d’Alternativa Galega d’Esquerda, ha destacat la importància de les activitats que les Brigades d’UNADIKUM duen a terme juntament amb els comitès d’agricultors de Gaza (UAWC): “defensen a les i els camperols i pescadors fent d’escuts humans perquè puguin realitzar activitats tan bàsiques com la sembra i collita de la collita o la pesca a les poques aigües que queden fora del bloqueig criminal d’Israel “.

Per conèixer més en detall el treball de l’Associació UNADIKUM a la pàgina web: http://www.asociacionunadikum.org/